vineri, 19 octombrie 2007

cum se calatoreste ieftin 2

Am promis ca voi reveni cu detalii despre cum se ajunge in x loc, gratis. Vreau sa va povestesc putin despre calatorie.

Sunt cativa ani de cand am inceput sa calatoresc gratis. Si cand povestesc oamenilor, multora le e greu sa creada. O sa va arat ca e foarte posibil, si tu, cel care citesti poti face asta.

Cum? E simplu, merg la ocazie. Ce inseamna asta? Presupune intai sa am o destinatie. De exemplu, vreau sa merg la Brasov.

Pregatire de drum

Studiez putin traseul, caut o ruta "buna". Ruta ce o caut trebuie sa fie circulata, sa nu fie ocolitoare (in general). Pentru exemplu meu, ruta e Timisoara-Arad-Deva-Sibiu-Brasov. Am si varianta Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Brasov, dar nu imi place asa mult, consider ca din Arad mai repede "prind" masina mai departe.
Imi aleg orasele mari de pe traseul unde sunt dispus sa schimb masinile. Sunt sanse mult mai mari sa prind masini intai pana in Arad, apoi pana in Sibiu, si, de acolo, pana in Brasov.

Pregatirea bagajelor trebuie sa includa si o pregatire in functie de vreme, o umbrela, haine groase in caz de nevoie. Site-urile vremea.com, meteo.ro sunt foarte practice.
Ai nevoie de un marker (negru, albastru, rosu) si de cateva foi A4 albe. Nu merita foi mai mari ca sunt greu de transportat fara a le indoi, rupe. Pe foaie se trec urmatoarele 2-3 orase prin care trecem.
Noi putem scrie Arad - Sibiu - Brasov. De ce nu scriem direct Brasov? Pentru simplul motiv ca daca un sofer nu merge pana acolo, e posibil sa gandeasca faptul ca nu vrem sa oprim pe drum. Si nu va opri. Putini soferi opresc. Si avem si o destinatie mai indepartata trecuta pentru cazul in care gasim un sofer care merge pana acolo direct.
Am gasit ca e practic sa scriu 2 sau 3 orase pe aceeasi foaie, si cand trec de un oras, indoi foaia. Scriu cat de mare pot, ca sa intre pe hartie.

Sa va zic de ce folosim "tehnica foaia" :) Totul pleaca de la baza mersului la ocazie, increderea.

1. Increderea in propria persoana, sa merg la ocazie singur, la drum lung, de multe ori noaptea. Asta e cea mai mare piedica, multi vor sa mearga la ocazie, dar nu au curaj si invoca zeii fricii cu fata de "masina ce merge prea tare", "soferi periculosi", "daca nu prind masina?" etc. :)
2. Increderea soferului in tine. Trebuie sa ii castigam increderea, sa stie ca e in siguranta si, mai mult, face o fapta buna. Daca suntem imbracati ordonat, zambim, avem un rucsac bun in spate, avem o foaie cu destinatia, soferul intelege ca e vorba de un tanar care calatoreste.

Cum facem sa fie gratis mereu?
Multi nu inteleg cum merg gratis, ca soferii cer bani. Eu zic din start ca nu am bani. Sa poate intreba in mai multe feluri: "Mergeti spre Sibiu? Ma puteti lua si pe mine va rog, fara bani?" sau "Mergeti la Sibiu? Ma luati va ro? Vreau sa va spun ca nu am bani..". Nu e rusinos sa elimini din start aceasta varianta. In afara Romaniei nu exista notiunea de platit la ocazie. Te ia sau nu. Atat. In zonele mai dezvoltate economic, si la noi rar gasesc oameni care iau la ocazie pentru bani. Deci suntem pe drumul cel bun, de eliminare a acestui nenorocit obicei.

Ce am castigat la primul drum la ocazie?
Am demonstrat ca pot! Mi-am invins cateva limite. Am cunoscut oameni de toate felurile: un tip cumpara masini din Cluj si le vindea in Suceava, altul mai modest se multumea cu are acasa si se bucura sa ajute pe cei din calea lui, oameni disperati dupa bani, soferi care au vazut un continent; director de multinationala care pretindea ca e doar un inginer.
Am avut parte de multe intamplari: am ascultat fara sa vreau 3 ore muzica religiosa; am mers prima data cu o masina mica, stand in spate cu centura pusa; mi s-a facut cinste cu un pranz; am cunoscut oameni care si ei calatoreau la fel in tinerete; am aflat multe povesti de la soferi de tir; am cunoscut romani plecati de multi ani in strainate; am cunoscut oameni deosebiti care imi sunt prieteni acum.


Urmeaza partea a treia a articolului, cazarea gratis sau foarte ieftina.
F.

Niciun comentariu: